בוגר ישיבת 'אור עציון' • נתניהו הכריז: ראש המוסד הבא הוא יוסי כהן

    דוד לזר | צילום: לע"מ 1 Comment on בוגר ישיבת 'אור עציון' • נתניהו הכריז: ראש המוסד הבא הוא יוסי כהן
    0:30
    16.05.24
    איתי גדסי No Comments on ברקע חוק הגיוס: מועצת החכמים מקימה ועדת ראשי ישיבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שעיני מערכת הביטחון ואזרחי ישראל היו נשואות הערב (שני) להצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לבסוף הופיע נתניהו מול המצלמות והודיע כי ראש המוסד הבא הוא יוסי כהן, מי שמשמש כיום כראש המטה לביטחון לאומי, והוא יחליף בתפקידו את תמיר פרדו.

    ראש המוסד היוצא פרדו היה אמור לסיים את תפקידו כבר לפני מספר שבועות, אולם בעקבות בקשתו של נתניהו – הוא נשאר עד עתה בתפקידו.

    כהן, בן ה54, שכאמור מכהן כיום כראש המטה לביטחון לאומי, ידוע כאדם קרוב לראש הממשלה נתניהו הן באופן אישי והן בתמימות דעים בנושאים המדיניים והביטחוניים.

    כהן הוא יליד העיר ירושלים וגדל בשכונת קטמון וארבעת ילדיו התחנכו בבתי ספר דתיים. הוא עצמו למד בישיבה התיכונית "אור עציון" בראשותו של הרב חיים דרוקמן.

    בעבר שימש בתפקיד המשנה לראש המוסד וראש אגף "צומת" – האגף שמפעיל את קציני האיסוף ואת רשת הסוכנים של המוסד ברחבי העולם.

    אתר משרד ראש הממשלה מספר עליו: "לכהן ניסיון של 30 שנות שירות בתפקידי שטח מבצעיים ומודיעיניים ובתפקידי מטה ניהוליים". במגוון תפקידיו השונים ב'מוסד' הוא צבר "ידע רב בניהול מערכות גדולות ובזירה הבינלאומית, וניסיון עשיר עם המערכת הביטחונית והמדינית בישראל".

    נתניהו החליט על מינויו של כהן מבין המתמודדים הנוספים – רם בן ברק – בכיר לשעבר במוסד ומנכ"ל המשרד לענייני מודיעין, ונ', המשנה הנוכחי לראש המוסד פרדו.



    1 תגובות

    מיין תגובות